Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

Τα σκονάκια

Αφιερωμένο στις μαθητικές εξετάσεις κάθε είδους!

            Το παρόν θα μπορούσε  να 
αποτελεί και μια ένθετη προσφορά της Οκτώ & 4ο  ή έστω, μια μικρή, τόση δα απόδοση τιμής στους ριψοκίνδυνους και στους «όλα για όλα» αντιγραφείς, από τότε που οι μαθητές εκτός του ισιώματος «σαν δέντρο που λυγίζει και δέρνει», - να, κι ο Πρωταγόρας- αναγκάστηκαν να υποστούν τις γραπτές δοκιμασίες.
                Τα πράγματα είναι απλά και δεν σηκώνουν μεγάλη ανάλυση. Σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και σε κάθε εποχή, κάποιοι θα προσπαθούν να βρουν τη σωστή απάντηση κατευθείαν από την πηγή χωρίς να καταναλώσουν γραμμάριο φαιάς ουσίας.
                Εδώ θα επιχειρήσουμε να συσχετίσουμε τις μεθόδους αντιγραφής με τις προσωπικότητες των ατόμων (ψυχολογικές μελέτες, όχι παίξε-γέλασε). Αν παραλείψαμε κάτι…μηδενίστε μας την κόλλα.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και ας ορίσουμε κάποιες συνθήκες απαραίτητες για την κατανόηση του φαινομένου:

1. Η μέθοδος της αντιγραφής εξαρτάται από τη σπουδαιότητα του μαθήματος.
2. Το ρίσκο είναι ανάλογο με το κατά πόσο είναι ατσίδας ο επιτηρητής καθηγητής.
3. Η αντιγραφή θα μπορούσε να θεωρηθεί και μια περφόρμανς, μια παράσταση, αν ληφθεί υπόψη η επιστράτευση της υποκριτικής τέχνης και της διαχείρισης της ψυχολογίας του αντιγραφέα.

Οι τεχνικές και οι προσωπικότητες

1. Ο παραδοσιακός τύπος και ο ολιγαρκής θα χρησιμοποιήσει το σκονάκι, το χαρτάκι με τις λιγοστές πληροφορίες, ίσα-ίσα για τη ρημάδα τη βάση.

2. Ο πλεονέκτης είναι ικανός να κάνει σμίκρυνση όλες τις ασκήσεις και τα κεφάλαια του βιβλίου. Σε γενικές γραμμές χουβαρντάς, είναι ο αγαπημένος του φωτοτυπάδικου της γειτονιάς του. Πιθανό μπέρδεμα: η αδυναμία ανάγνωσης των σμικρύνσεων.

3. Ο ονειροπόλος διακρίνεται από τη συνεχή ενατένιση του ταβανιού της τάξης και της μπουγάδας στην απέναντι πολυκατοικία. Φαινομενικά αδιάφορος, καραδοκεί.

4. Ο ντροπαλός και συνεσταλμένος. Κατά κανόνα δεν έχει επιχειρήσει συχνά αντιγραφή. Έχει γράψει ένα, δύο τύπους στην παλάμη του και μέχρι να τους δει, έχουν σβήσει από τον ιδρώτα που προκαλεί η αγωνία του.

5. Ο γκατζετάκιας αξιοποιεί τα pixels και την ευκρίνεια του κινητού του. Συνήθως καμουφλάρεται αξιοποιώντας φαρδιά φούτερ και μπλούζες, άσχετα αν έξω σκάει ο τζίτζικας.

6. Ο γκραφιτάς είναι ικανός να γράψει διακριτικά και με απαλούς χρωματισμούς όλο το θρανίο. Αν έχει δε και γνώσεις κολάζ ή μεταξοτυπίας μπορεί να επικολλήσει διάφανη αυτοκόλλητη μεμβράνη με περιεχόμενο από μαρκαδόρο στο χρώμα του θρανίου, συνήθως πράσινο.

7. Ο trendy, ο μέσα στη μόδα, έχει σκίσει στο ύψος του γόνατου όλα του τα παντελόνια. Έτσι, μπορεί να διαχειρίζεται τα χαρτάκια του. Η τεχνική θυμίζει ταχυδακτυλουργό που βγάζει λαγούς από το καπέλο του.



8. Ο κοινωνικός διακρίνεται από την περιστροφή του κεφαλιού και του σώματός του σε όλη την περίμετρο των γειτονικών διαγωνιζομένων. Αναγνωρίζεται εξαρχής και πέφτει στη δυσμένεια των άκαρδων επιτηρητών.

9. Ο αγχωμένος διακρίνεται από συχνουρία. Μπορεί να πάει στην τουαλέτα αρκετές φορές. Δύο συχνές επισκέψεις φανερώνουν ότι δεν  αφομοίωσε την πληροφορία από το τοποθετημένο στο καζανάκι βιβλίο, κατά την πρώτη επίσκεψη.

10. Ο τραγικός ή αλλιώς ο ιδανικός αυτόχειρας, έχει κατά τα 2/3 της ύλης έτοιμο υλικό, είναι σίγουρος για την επιτυχία και πέφτουν θέματα από το υποτιμημένο 1/3. Αναγκάζεται να αντιγράψει τα άσχετα μεν, ολόσωστα δε, που με τόσο κόπο οργάνωσε. Η τραγικότητα τέτοιας φάσης είναι πιο μεγάλη και από αυτήν του Κρέοντα και της Αντιγόνης.

Καλή δύναμη σε όλους μας! Κάθε επιτυχία στα παιδιά των Πανελληνίων!


Κατερίνα Τζουμαΐδη Γ4, Ιωάννα Φραγκιουδάκη Γ4 , Δέσποινα Ψαράκη Γ4 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου